Whippet Grey


Om jag skulle beskriva kärlek vid första ögonkastet så skulle jag hänvisa till brittiska Whippet Grey. Mitt hjärta slog några extra slag då jag tittade igenom deras utbud av underbart vackra och originella saker. Föremål som är fina i all sin enkelhet, men som samtidigt osar av känsla och karaktär. Som den stilfulla pennbehållaren ovan. Den skulle lyfta vilket skrivbord som helst!



Kalender i valnöt som designades år 1959. Perfektion i sin enkelhet!



De gamla skyltarna från Liverpools hamnar skulle jag gärna dekorera med hemma hos mig. Whippet Grey säljer autentiska skyltar som går ända tillbaka till tidigt 1950-tal. Namnen kommer från båtar som tillhörde Liverpools blåa kanallinje. Skyltarna placerades längs med piren och indikerade att båten hade dockat.

Foto: Whippet Grey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0