Inspirerande kök

För mig är söndagar den perfekta dagen att stå i köket, tillaga en god middag, duka bordet riktigt fint och sedan sätta sig ner och avnjuta den med familjen eller i goda vänners lag. Jag kan i alla fall inte tänka mig något bättre sätt att ladda energi på inför en ny vecka! Därför kör jag köksspecial denna söndag, men bilder från några fantastiskt inspirerande kök!  


Det rödvita kaklet är annorlunda, men det känns originellt och kul! Och vilken dröm att ha TVÅ spisar till förfogande att tillaga mat på!


Ray Booths mål för det här moderna köket var att det skulle ha åldrande inslag, samtidigt som det skulle ge en ledig och avslappnad känsla. Tycker han lyckats alldeles utmärkt med det!  


Det första jag lägger märke till på den här bilden är den enorma köksön och gasolspisen med gammal touch. Svart är snyggt och elegant, speciellt med gulddetaljer och till de vita köksluckorna!


Ett härligt kök som mynnar ut i ett fantastiskt matrum med mycket ljus! En sann dröm!


Ett härligt franskinspirerat kök! Golvet är fantastiskt, likaså kaklet på väggarna. Shannon Bowers står för designen.


Ett härligt kök i lantligt stuk med mycket ljus, öppna ytor, vackra iögonfallande detaljer!


Det här kaliforniska köket känns klippt och skuret för ett matlagningsprogram för solens mat! En sann dröm som designer Sandra Bird ritat och planerat.


Det här lilla köket skulle kunna vara designat av mig. Jag älskar enkelheten som är fylld av eleganta detaljer. Simply fabulous!


Okej, jag känner för att sätta mig på en av pallarna ovan och inta en härlig söndagsfrukost right now!

Bilder: House Beautiful

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0